Na zbliżający się niedługo, bo już 6 listopada, Dzień Saksofonu przygotowałam wpis na temat instrumentów muzycznych. Dlatego dziś oprócz zabaw ruchowych i pamięciowych znajdą się także te muzyczne i słuchowe.
Musical Instruments – propozycja zajęć na Dzień Saksofonu (i nie tylko :))
- Karty flashcards
Po piosence przywitania, lub innej zabawie na dobry początek dnia, czas na poznanie nowych słówek, dotyczących zajęć. Do tego zadania świetnie nadadzą się karty obrazkowe, które znajdziecie do pobrania poniżej. Dzieci mogą odkrywać po kolei leżące obrazkiem do dołu na dywanie karty i zgadywać lub czytać nazwę obrazka. Karty można tez ukryć po całej sali, w pudełku, lub ,mogą także losować z ręki. Możliwości jest ogrom 🙂
2. What instrument do you hear?
Kolejną zabawą, po poznaniu nowych słówek, jest zgadywanie jaki instrument akurat dzieci słyszą. Świetnie nadaje się do tego piosenka pt. Musical instrument Quiz – Armagan Citak
3. Piosenki o instrumentach
Z innych ciekawych piosenek do nauczenia się wspólnie z dziećmi na temat instrumentów, to między innymi pozycja pt. The musical instruments song for children – HiDino Kids Sings With Fun Stories
Ja osobiście lubię też piosenkę zespołu Pinkfong, pt. Musical instruments. Jest bardzo prosta, ale ma wszystko co potrzebne – uczy nowych słówek związanych z instrumentami. Oto ona:
4. Musical Instruments Memory game
Po tańcach do piosenki i słuchaniu różnych instrumentów czas na wykorzystanie wiedzy w praktyce. Posłuży nam do tego gra w Memory, którą dzieci bardzo lubią. Zasady są proste. Najpierw nauczyciel przed zajęciami musi wydrukować (koniecznie dwustronnie z tłem), zalaminować i wyciąć dołączone przeze mnie materiały (kółeczka z instrumentami muzycznymi). Tak przygotowane materiały rozkładamy na zajęciach na dywanie tłem do góry, a obrazkiem do dołu, a dzieci po kolei odwracają dwa wybrane przez siebie obrazki. Jeżeli znajdą parę zabierają ją sobie, jeżeli nie, zawsze mówią angielską nazwę obrazka, które odkryły i dopiero odwracają je z powrotem w to samo miejsce. Wygrywa osoba, która nazbiera najwięcej par.
Grę można oczywiście utrudnić. Można przed grą umówić się, że jeżeli ktoś trafi na konkretny obrazek przy odwracaniu kart (np. clarinet), to musi oddać swoje pary, albo gra zaczyna się od nowa, albo odpada z gry, itp.
A tutaj znajdziecie materiały do gry w Memory:
5. Musical Instruments coloring book
Na koniec zajęć, dzieci mogą przejść do stolika, i każde z nich może pokolorować inny instrument muzyczny. Może zrobić to według swojej inwencji twórczej (po nazwaniu instrumentu, który dostał), lub może dostać instrukcje obsługi na jakie kolory pomalować instrument (przypominamy sobie wtedy nazwy kolorów w języku angielskim).
6. Musical Instruments poster
Zostawiam Wam jeszcze gotowy plakat do druku na gazetkę przedszkolną, informujący rodziców co w danym dniu dzieci przerabiają na języku angielskim.
Mam nadzieję, że materiały okażą się pomocne, a jeżeli macie w sali dzieci dostęp do prawdziwych instrumentów to już w ogóle możecie poszaleć na zajęciach 🙂 Napiszcie proszę w komentarzu, jak przebiegły Wam zajęcia muzyczne.