Dzisiejszy temat na blogu to zabawki. Z racji tego, że dzieci w przedszkolu kochają się bawić, jest to temat lubiany. A jak powszechnie wiadomo, w każdym przedszkolu znajdują się zabawki, dlatego też temat ten lubią nauczyciele. Prawdziwe zabawki można wykorzystać jako rekwizyty w czasie zajęć. Ja w tym wpisie także postaram się wplatać zabawy, w których wykorzystujemy zabawki z przedszkola, ale znajdą się też zabawy ze specjalnymi materiałami przygotowanymi przeze mnie. No to lecimy z tym tematem 🙂
Toys – czyli wszystko o zabawkach dla dzieci
- Karty flashcards
Chyba trochę poszalałam z tymi zabawkami, bo stworzyłam, aż 20 nowych kart pracy z zabawkami, dlatego temat ten spokojnie możecie podzielić sobie na 3 różne zajęcia. Ja nigdy podczas jednych zajęć nie wprowadzam więcej niż 6-8 nowych słówek. Lepiej mniej, ale zapamiętanych przez dzieci. Oto karty do pobrania:
2. Piosenki o zabawkach
W tym temacie piosenek jest dużo, przytoczę więc tylko kilka, miejcie na uwadze, że te z Super Simple Song połączone są ze świętami Bożego narodzenia, więc temat zabawek spokojnie możecie także przerobić w tym czasie okołoświątecznym.
Pierwsza propozycja piosenki skupia się na zadawaniu pytania What is it? i pada odpowiedź o jaką zabawkę nam chodzi. Ja przy niej (jeżeli oglądamy ją na komputerze) lubię zatrzymywać obraz i dać dzieciom czas na odgadnięcie o jaką zabawkę chodzi w danym momencie. Jej tytuł to: What is it? a wykonanwca Fun Kids English.
Kolejna propozycja, podobna do pierwszej skupia się na pytaniu what is in the box? A w pudełku znajdują się różne zabawki. Nazywa się Toy song i jest wykonana przez English Singsing.
Dokładnie na takiej samej zasadzie, tylko z trochę bardziej radośniejszą muzyką jest piosenka Toy zespołu PinkFong. Oto ona:
A tutaj piosenka zespołu Super Simple Song o tytule What do you want for Christmas? W której dzieci odpowiadają na pytanie jaką zabawkę chcą dostać na święta. Ja z dzieciakami wykorzystuje ją także do zabawy ruchowej, w której naśladujemy daną zabawkę (chodzimy jak roboty, latamy jak samoloty, jeździmy jak samochód czy pociąg).
3. What toy is in the box? – game
Do tej zabawy potrzebujecie dużego zamykanego pudełka (po butach, lub kartonowego z ikei), lub worka zaciąganego na sznurek (jak na buty w szkole), oraz prawdziwych zabawek dzieci z sali, schowanych do worka tuż przed zajęciami.
Zabawa może mieć kilka wariantów:
- Dzieci losują po jednej zabawce z pudełka i nazywają ją.
- Dzieci losują po jednej zabawce, nazywają ją i dopasowują ją do odpowiedniej karty flashcards rozłożonych na dywanie.
- Dzieci nie wyciągają zabawek, nie widzą ich, wkładają tylko rękę do worka i po dotyku zabawki próbują zgadnąć co to jest i nazwać.
4. Find something blue – game
Ta zabawa także dotyczy wykorzystania prawdziwych zabawek przedszkolaków. Waszym zadaniem jest wydawanie komend w stylu Find something blue/pink/red/green itp. Zadaniem dzieci jest przyniesienie jednej zabawki w tym kolorze i powrót na swoje miejsce. Jak wszystkie dzieci wrócą, każdy po kolei próbuje nazwać po angielsku przyniesioną zabawkę.
5. Toys bingo
Teraz parę gier, w których wykorzystacie przygotowane przeze mnie materiały. Pierwszą z nich jest bingo. Zasady gry opisywałam już nie raz, znajdziecie ją w tym wpisie. Tym razem bingo zawiera obrazki z zabawkami.
6. Toys memory
Memory zna pewnie każdy, pamiętajcie tylko, żeby karty drukować dwustronnie razem z tłem i wszystkie strony wydrukować dwa razy, tak abyśmy mieli pary. Na wszelki wypadek zostawiam link do instrukcji gry.
7. Toys action game
Jest to jak sama nazwa wskazuje zabawa ruchowa. Potrzebujemy więc do niej piosenki, może być któraś z wybranych piosenek o zabawkach, które proponowałam powyżej. Ale potrzebujecie także wydrukowanych, zalaminowanych i wyciętych kart, które znajdziecie w załączniku poniżej. Karty zawierają zabawki oraz czynność, którą dzieci mają wykonać.
Zasady gry:
Nauczyciel rozkłada przed sobą po kolei na dywanie karty obrazkiem do dołu. Dzieci zaczynają tańczyć w rytm muzyki puszczanej przez nauczyciela. Gdy muzyka ucichnie dzieci zastygają. Kto się poruszy podchodzi i odkrywa jedną kartę. Wszyscy wykonują ten sam ruch, który przypisany jest tej konkretnej karcie. Np. jump like a ball – wszystkie dzieci podskakują, do momentu, aż nauczyciel puści muzykę ponownie, wtedy tańczymy, a na kolejne zatrzymanie ktoś odrywa kolejną kartę.
Materiały do zabawy znajdziecie tutaj:
8. Toys poster
Jak zawsze zostawiam Wam jeszcze plakat na gazetkę o zabawkach, do pobrania poniżej:
Pamiętajcie proszę, że temat jest jest rozległy, zabawek do nauczenia się jest dużo, dlatego podzielcie sobie zajęcia z tego działu na kilka osobnych zajęć. Zawsze później w ramach przypomnienia na początku zajęć, można zaktywizować dzieci prośbą o podanie albo wskazanie w sali danej zabawki, dzięki temu dzieci nie zapomną nazw zabawek. Miłego popołudnia i do następnego razu 🙂