Dziś mam dla Was kolejny scenariusz z serii letniego i zarazem lekkiego. Będzie w nim o jedzeniu letnich rzeczy. Głównie są to owoce i warzywa, ale znajdą się także oczywiście lody 🙂 Zaczynajmy więc!
Co jemy latem? – scenariusz zajęć wraz z materiałami
- Zabawa na powitanie – głuchy telefon
Dzieci siedzą na dywanie w kole wraz z nauczycielem. Nauczyciel pochyla się nad dzieckiem siedzącym obok i szepcze do ucha jedno słowo, które pojawi się w dzisiejszych zajęciach (agrest, truskawka, lody, bób, szparagi, maliny itp). Dzieci po kolei podają sobie do ucha to co usłyszeli, a ostatnia osoba mówi na głos dane hasło. Po kilku rundach dzieci mają za zadanie zgadnąć, co będzie tematem dzisiejszych zajęć.
2. Karty obrazkowe – wprowadzenie do tematu
Nauczyciel pokazuje dzieciom karty obrazkowe, dzieci powtarzają i dzielą słowa na sylaby. Następnie odbywa się rozmowa na temat jedzenia. Dzieci opowiadają co lubią najbardziej jeść, za czym nie przepadają oraz z jakim jedzeniem kojarzy się im lato.
3. Letnie jedzenie na cel – zabawa ruchowa
Do zabawy przydadzą się małe piłeczki, kulki z papieru czy woreczki gimnastyczne. Nauczyciel rozkłada luzem na dywanie karty obrazkowe, a każdemu dziecku wręcza piłeczkę. Dzieci stają w linii obok siebie przed linią stworzoną z szarf gimnastycznych lub taśmy. Na hasło nauczyciela: rzuć piłeczkę na …… (tutaj nazwa jedzenia) zadaniem dzieci jest rzucenie piłeczki na daną kartę. Kto trafi idealnie w środek karty wygrywa. Zabawę powtarzamy kilka razy.
4.Letnie Memory
Przed zabawą nauczyciel drukuje dwustronnie (wraz z tłem) i podwójnie karty do gry Memory. Dzieci siadają na dywanie w kole, a nauczyciel rozsypuje karty na środek dywanu obrazkiem do dołu. Dzieci po kolei odkrywają po dwie karty, szukając pary. Jeżeli dziecko znajdzie parę odkłada ją obok siebie, jeżeli nie, odwraca kartoniki obrazkiem do dołu w to samo miejsce. Grę wygrywa osoba, która zdobędzie najwięcej par.
5. Na straganie – nauka piosenki zespołu: NutkoSfera, na podstawie wiersza Jana Brzechwy
Dzieci słuchają piosenki, starają się zapamiętać tekst. Po zakończonym śpiewaniu dzieci wymieniają jakie warzywa wymienione zostały w piosence.
6. Karty pracy
Dzieci wypełniają dwie karty pracy. W pierwszej z nich zadaniem dzieci jest pokolorować tylko zdrowe produkty, a w drugiej dzieci rysują po śladzie.
7. Letnie lody dla ochłody – praca plastyczna
Nauczyciel drukuje na kartce z bloku technicznego obrazek z lodami, tyle razy, ile jest dzieci w grupie. Każde dziecko dostaje obrazek loda z trzema kulkami i bibuły w różnych kolorach. Zadaniem dziecka jest odrywać małe kawałki bibuły i formować z nich kuleczki i przyklejać je obok siebie na obrazku z lodami. (lód zawiera trzy kulki, każda powinna być w innym kolorze, jak różne smaki lodów). Rożek można pokolorować kredkami lub pomalować farbami.
Na dziś to wszystko, a Wy napiszcie koniecznie w komentarzu, czy korzystacie z letnich scenariuszy zajęć? Czy może całkowicie odpoczywacie?