Wielkimi krokami zbliża się Wielkanoc. Do tej pory na blogu powstało już dwa wpisy w tym temacie. Tutaj znajdziecie scenariusz zajęć na zajęcia Wielkanocne z języka angielskiego, a tutaj na dydaktykę.
Dziś mam dla Was cały scenariusz zajęć na Wielkanocne zajęcia, jeżeli jest za długi, możecie go sobie podzielić na parę dni. Są w nim zarówno zabawy ruchowe, jak i dydaktyczne, karty pracy, puzzle i praca plastyczna. Zaczynamy 🙂
Święta Wielkanocne – scenariusz zajęć
- Wielkanocna rozgrzewka na powitanie
Do zabawy potrzebny będzie mały koszyczek wielkanocny i tamburyn. Dzieci stoją w kole obok siebie. Na dźwięk tamburyna przedszkolaki podają sobie koszyczek z rąk do rąk. Kiedy dźwięk ustanie, osoba, na której zatrzyma się koszyczek wchodzi do środka koła i pokazuje jakiś ruch. Cała grupa ma zadanie powtórzyć dany ruch. Zabawę powtarzamy kilka razy.
2. Wielkanocne opowiadanie – czytanie opowiadania Agnieszki Galicy
Dzieci siadają w kole na dywanie. Nauczyciel czyta dzieciom opowiadanie pt. Wielkanocne opowiadanie, autorstwa Agnieszki Galicy. Tekst znajdziecie poniżej do pobrania w formie plakatu na gazetkę.
Po przeczytanym opowiadaniu nauczyciel zaczyna z dziećmi rozmowę, zadając pytania:
- Kogo najpierw obudziło słońce?
- Kto wygramolił się z jajka, obudzonego przez słońce?
- Kogo słońce znalazło śpiącego pod lasem?
- Kogo słońce obudziło na samym końcu?
- Po co słońce budziło bazie kotki, zajączka, kurczaczka i baranka?
- Co to jest Wielkanoc?
- Jakie jeszcze znacie symbole Wielkanocy? Z czym ona Wam się kojarzy?
3. Co wkładamy do wielkanocnego koszyka? – zabawa dydaktyczna
Do tej zabawy, oprócz materiałów, które znajdziecie do pobrania poniżej, potrzebujemy koszyk z pierwszej zabawy. Dzieci siedzą w kole na dywanie. Nauczyciel na środku koła stawia koszyk, oraz wycięte małe kartoniki z obrazkami wielkanocnymi, ale nie tylko. Nauczyciel pyta czy dzieci wiedzą, co wkładamy do wielkanocnego koszyczka. Dzieci po kolei podchodzą na środek i wkładają do koszyka, to co ich zdaniem zabieramy ze sobą do święcenia.
Na końcu dzieci wspólnie z nauczyciel dyskutują i decydują co zostało włożone poprawnie, a co jednak zostaje w domu i nie ląduje w wielkanocnym koszyczku.
4. Gdzie jest moja pisanka? – zabawa ruchowa
Przed zabawą drukujemy, wycinamy i wkładamy do woreczka kartoniki, które znajdziecie do pobrania poniżej. Dzieci losują z woreczka po jednym kartoniku. Przedszkolaki swobodnie biegają po sali do muzyki. Gdy muzyka ucichnie, dzieci muszą znaleźć osobę, która ma pisankę w dokładnie taki sam wzór jak ona, tylko różniąca się kolorem.
Standardowo takie karty, możemy też na kolejny dzień użyć do gry w Memory. Wówczas parą bedą pisanki o takim samym wzorze, różniące się kolorem.
5. Świąteczne puzzle
Puzzle, które dołączyłam do pobrania poniżej wytnijcie już przed zajęciami wzdłuż czarnych linii. Każdy obrazek przechowujcie w osobnej kopercie. Dzieci dzielimy na 8 grup. Każda grupa dostaje osobny zestaw puzzli do ułożenia i przyklejenia na kartce.
6. Świąteczne karty pracy
Dzieci wypełniają karty pracy. W materiałach do pobrania jest ich sześć, więc można sobie podzielić po jednej dziennie.
7. Wielkanocny zajączek – praca plastyczna
Do wykonania pracy, oprócz materiałów, które znajdziecie poniżej do druku, potrzebujecie okrągłe papierowe talerzyki (tyle ile jest dzieci). Uszy królika, drukujemy tyle razy, ile mamy dzieci w grupie (na kartkach z bloku technicznego). Zadaniem dzieci jest na talerzykach namalować zajączkowi oczy, nos z wąsami i uśmiech. Długie zajęcze uszy dzieci kolorują według uznania. wycinają i podklejają je zajączkowi z tyłu talerzyka. Gotowe zajączki mogą już zawisnąć na gazetce przedszkolnej.
Na koniec nie pozostało mi nic innego, jak życzyć Wam Wesołych Świąt 🙂