Dziś przychodzę z nowym wpisem na zbliżający się dziewiątego lutego Dzień Pizzy. Jest to dosyć znane i lubiane święto, no bo kto nie lubi pizzy? Myślę, że przedszkolaki także ją uwielbiają, dlatego napewno ucieszą na zajęcia z tegoż tematu
We wpisie znajdziecie karty obrazkowe, piosenkę, zabawy dydaktyczne do piosenki, grę Bingo, zabawę w zgadywanie różnych dziwnych smaków pizzy, kartę pracy i inne. Zaczynajmy!
Pizza time – scenariusz zajęć
- Color hunt – szybka zabawa na rozruszanie się
Po przywitaniu się piosenką, którą zaczynamy każde zajęcia, czas na krótką zabawę, w której dzieci się trochę rozbudzą. Dzieci siedzą w kole na dywanie wraz z nauczycielem. Nauczyciel wypowiada zdanie: Bring me something red/blue/yellow itp. Zadaniem dzieci jest jak najszybsze pobiegnięcie i zabranie z sali czegoś w danym kolorze i przyniesienie na środek koła. Zabawę powtarzamy kilka razy.
2. Karty flashcards – wprowadzenie do tematu
Dzieci wracają do koła, a nauczyciel układa na dywanie karty obrazkowe (obrazkiem do dołu), następnie po kolei, prosi dzieci aby odwracały po jednej karcie i podawały ją nauczycielowi. Ten pokazuje ją wszystkim dzieciom i nazywa, a dzieci powtarzają za nauczycielem. Zabawa trwa dopóki wszystkie karty nie zostaną odkryte.
3. One, two three – zabawa na zapamiętanie słówek z kart flashcards
Dzieci siedzą w kole, a jedna osoba (ochotnik) bierze do ręki jedną kartę flashcards i chodzi dookoła koła (po jego zewnętrznej stronie). Obchodzi całe koło, a potem mówi: one, two, three i imię osoby, którą zamierza wytypować i dotyka ją w ramię. Osoba wytypowana musi wstać i dogonić dziecko z kartą w ręce (można biegać tylko po obwodzie koła). Po złapaniu wytypowane dziecko ma za zadanie powiedzieć po angielsku jak nazywa się przedmiot na obrazku. Następnie ochotnik siada do koła, a osoba, która odgadła zabiera kolejną kartę flashcards od nauczyciela i gra toczy się od nowa. Grę powtarzamy kilka razy, albo dopóki wszystkie karty nie zostaną odgadnięte.
4. Pizza party song – nauka piosenki zespołu Super Simple Song
Dzieci wraz z nauczycielem śpiewają piosenkę pt. Pizza party. Starają się zapamiętać słowa.
5. Pizza Party verb – kalambury – zabawa na naukę czasowników z piosenki
Dzieci słuchają piosenki: Pizza Party jeszcze raz i na odpowiednie słowa pokazują wraz z nauczycielem daną czynność:
-Spin it – naśladują kręcenie ciastem w powietrzu
–Spread it – nalewają sos na ciasto
–Shred it – ścierają ser żółty na tarce
–Spread them – nakładają kolejne składniki na ciasto
–Bake it – wkładają ciasto do piekarnika
–Slice it – kroją pizzę
–Eat it – jedzą ją
Przed zabawą nauczyciel wycina dołączone materiały (kartoniki z czynnościami oraz kartoniki z podpisami). Następnie dzieli dzieci na parę grup (do 5 osób max). Później przedstawiciele grup po kolei podchodzą do nauczyciela (który ma przed sobą rozłożone kartoniki z czynnościami obrazkiem do dołu). Losują jedną i pokazują czynność reszcie grupy bez użycia słów. Dzieci próbują odgadnąć o jaki czasownik chodzi.
Wskazówka: Jeżeli gra jest za trudna, przed dziećmi mogą leżeć kartoniki z podpisami wszystkich czynności. Możliwe, że w ten sposób będzie łatwiej im odgadnąć, o który czasownik chodzi.
Jeżeli natomiast kartoniki nie były potrzebne, to następnie dzieci po skończonej zabawie dopasowują odpowiedni kartonik z podpisem.
6. Pizza Bingo
Przed zajęciami nauczyciel drukuje i laminuje karty do gry w Bingo. Kart jest dwanaście, ale jeżeli dzieci w grupie jest więcej to spokojnie mogą się powtórzyć. Dzieci siadają w kole i losują sobie kartę do gry w Pizza Bingo, a nauczyciel układa przed sobą swoje małe kartoniki odwrócone obrazkiem do dołu. Dzieci otrzymują pisaki lub karteczki i zaczynamy zabawę.
Dokładniejsze zasady do gry w Bingo znajdziesz tutaj.
7. Do you like? – zabawa w smaki pizzy
Czas na słynną zabawę w do you like?! Przed zajęciami nauczyciel drukuje i wycina kartoniki z różnymi, nieoczywistymi smakami pizzy oraz kartoniki Yes I do, oraz No I don’t (tyle razy ile jest dzieci). dzieci otrzymują przed zabawą każdy po dwa kartoniki (Jeden z yes i drugi z no), następnie nauczyciel pokazuje dzieciom różne smaki pizzy, i pyta: Do you like banana/apple/candy pizza? A zadaniem dzieci jest podnieść odpowiedni kartonik. Ta zabawa zazwyczaj przynosi dużo śmiechu, gdyż łączymy tutaj różne dziwne dla dzieci połączenia smaków.
8. Where are you? – zabawa ruchowa w szukanie pary
Nauczyciel przed zabawą drukuje i wycina kartoniki, następnie każdy kartonik przecina na pół, wzdłuż linii. Gotowe materiały wkłada do dwóch kopert. Połowa dzieci losuje kartonik z jednej koperty, a połowa z drugiej. Zadaniem dzieci jest odnalezienie swojej pary (osoby, która ma drugą część kartonika). Następnie dzieci mają za zadanie nazwać przedmiot ze swojego kartonika. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
9. Karta worksheet
Na koniec dzieci uzupełniają kartę obrazkową, w której liczą po angielsku ilość salami na każdej pizzy i wpisują odpowiednią cyfrę w okienku.
Na dziś to wszystko. Dajcie koniecznie znać, czy obchodzicie w przedszkolu Dzień Pizzy i czy moje materiały okażą się dla Was pomocne