Dziś do Waszej dyspozycji pozostawiam scenariusz zajęć z języka angielskiego na zbliżający się Dzień Pluszowego Misia. Jest on dostosowany do piosenki zespołu: Super Simple Song o pluszowym misiu, dzięku temu Wasze przedszkolaki będą mogły poćwiczyć nazwy części ciała po angielsku.
Fajnie, gdyby podczas zajęć każde dziecko miało przed sobą swojego pluszowego misia i nauczyciel także. Zaczynamy 🙂
Teddy Bear Day! – scenariusz zajęć ze wszystkimi potrzebnymi materiałami
- Hello song – powitanie z dziećmi
Nauczyciel wita się z dziećmi ich ulubioną piosenką pt. Hello! zespołu: Super Simple Song. Dzieci wraz z nauczycielem pokazują ruchy, które są w piosence.
2. Flashcards – wprowadzenie do tematu
Nauczyciel zaprasza dzieci do koła na dywanie. Najpierw prosi, aby dzieci wzięły do ręki swoje misie. Nauczyciel także zabiera swojego misia. Opisuje dzieciom jego wygląd i nazywa poszczególne części ciała misia i prosi aby dzieci pokazywały razem z nim na swoich misiach.
Następnie nauczyciel rozkłada na dywanie karty flashcards obrazkiem do dołu. Potem rzuca swojego misia do wybranego dziecka. Gdy ten złapie, może podejść i odkryć jedną kartę. Wszystkie dzieci zastanawiają się, jaka to może być część ciała misia. Wspólnie z nauczycielem nazywają ją i pokazują na swoich misiach. Zabawa trwa, dopóki wszystkie karty nie zostaną odkryte.
3. Nauka piosenki: My Teddy Bear zespołu: Super Simple Song
Nauczyciel wspólnie z dziećmi śpiewa piosenkę. Gdy w piosence padnie słowo, które znajduje się na karcie Flashcards, nauczyciel podnosi tą kartę wysoko do góry. Dzieci mogą pokazywać części ciała, o których mowa w piosence na swoich misiach.
4. Where is your nose? – zabawa ruchowa
Dzieci tańczą po całym dywanie do piosenki o pluszowym misiu. Kiedy muzyka ucichnie zadaniem dzieci jest jak najszybsze zatrzymanie się w miejscu w bezruchu. Nauczyciel patrzy. Kto się poruszy musi odpowiedzieć na pytanie: Where is your nose? Zabawę powtarzamy kilka razy. Za każdym razem pada pytanie o inną część ciała. Where is your head/eye/ear/leg itp.
5. My Teddy Bear Bingo!
Wszystkich kart do gry w Bingo jest dwanaście, więc jeżeli dzieci w grupie jest więcej, niektóre karty można wydrukować podwójnie, nie jest to problem, że ktoś będzie miał identyczną kartę. Gotowe karty laminujemy (jest to ważne, aby dzieci mogły po nich pisać pisakami, wtedy bardzo łatwo jest zetrzeć wszystko chusteczką nawilżaną i użyć karty ponownie). Jeżeli nie posiadacie laminatora, wtedy będziecie potrzebować dodatkowo małych karteczek do zakrywania pól w bingo.
Dodatkowo nauczyciel drukuje tylko raz dla siebie kartę z wszystkimi obrazkami (jest ich dziewięć). Są to dwie ostatnie strony i wycina obrazki.
Dzieci siedzą na dywanie i każdy losuje sobie jedną kartę do gry bingo i dostaje jeden flamaster (lub każdy po 6 karteczek, jeżeli karta do gry w Bingo nie jest zalaminowana). Nauczyciel siada z dziećmi na dywanie i losowo układa swoje dziewięć karteczek przed sobą obrazkiem do dołu.
Nauczyciel po kolei odkrywa swoje obrazki, nazywając przy tym daną część ciała i pokazując dzieciom obrazek, a zadaniem dzieci jest szukanie na swoich kartach tego samego obrazka i przekreślanie go pisakiem (lub zakrywanie karteczką).
Dziecko, które jako pierwsze skreśli (lub zakryje) wszystkie karty krzyczy Bingo i wygrywa. Potem nauczyciel zmazuje chusteczką nawilżaną karty i dzieci mogą losować na nowo i grać jeszcze raz.
6. Teddy Bear Puzzle
Nauczyciel dzieli dzieci na cztery grupy. Każda grupa dostaje w kopercie wycięte puzzle (które są dołączone w pliku do pobrania. Wcześniej nauczyciel drukuje puzzle i wycina wzdłuż białych linii i wkłada każdy zestaw puzzli do osobnej koperty). Dzieci układają obrazek misia w całość i naklejają go na nową kartkę. Można włączyć element rywalizacji, która grupa ułoży pierwsza.
7. Misiowe kalambury
Do gry potrzebne będą karty, które dołączyłam w pliku do pobrania i druku. Są to czynności, wykonywane przez misie. Dzieci mogą na ochotnika podchodzić do nauczyciela, który pokazuje dziecku kartę, którą on z kolei ma pokazać całej grupie (bez używania słów). Zadaniem grupy jest odgadnięcie co znajduje się na obrazku (oczywiście po angielsku). Wcześniej można z dziećmi przećwiczyć słownictwo, aby upewnić się, że będą znały te słowa.
W tą zabawę można bawić się też w inny sposób. Nauczyciel pokazuje dzieciom karty i wypowiada komendę, np. run like a Teddy Bear. I zadaniem całej grupy jest biegać po całej sali jak miś. I tak po kolei z każdą kartą.
8. My own teddy bear – praca plastyczna
Dzieci kolorują i wycinają części misia i sklejają go w jedną całość. Ważne jest, aby karty wydrukować na kartkach z bloku technicznego.
Życzę Wam udanych misiowych zajęć, napiszcie koniecznie jak przebiegły zajęcia i czy dzieciom się podobało 🙂